gazik.pl

Zadaj pytanie »
antyancymon
Pytanie zadaje: antyancymon [03.09.13, 15:15]
Zgłoś » 12 odpowiedzi

Czy to możliwe 1,6 16V w cyklu mieszanym palillo niecałe 7 l benzny i to wcale nie przy jeździe na emeryta.Np.wyprzedzanie na trójce pojazdu jadącgo 80 km/h

Czy to możliwe żeby Clio II 1,6 16 V w cyklu mieszanym palilo niecałe 7 l benzyny na 100 km i wcale nie przy jeździe na emeryta ?
Moje Clio II Z instalacja Prinsa pali w cyklu mieszanym 8,5 litra LPG na 100 km.
Na pewnym forum gdy zaliem sie ,ze laguna III 2.0 140 km pali gazu w trasie 10 litrów z hakiem na 100 km to dostałem odpowiedz ,ze
[quote] Prawidłowo wyregulowana sekwencja powinna palić 20-25 procent więcej gazu niż benzyny. [/quote]

Dzieląc 8,5 przez 1,2 wychodzi 7,1 litra benzyny na 100 km ,a dzieląc przez 1,25 wychodzi 6,8 czyli wniosek z tego taki ,ze albo mam wyjątkowo ekonomiczne Clio albo ,ze z dobra sekwencje auto gazu pali 1,1-1,15 raza wiecej niż benzyny ,a nie aż 1,2-1,25.Zaraz] pewnie powiecie ,ze to kosztem mocy mam ustawiona mniejsza dawkę gazu ,a wcale nie bo różnica w osiagach jest minimalna ,tzn w zależności od jakości gazu od 9,7 do 10 s od 0 do 100 km/h przy przyspieszeniu na benzynie 9,6 s od 0 do 100 km/h .

Najlepsza odpowiedź:

gość
cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 13:00]
Głosuj za 76% Głosuj przeciw 24% (16 - 5)
antyancymon
Wg danach fabrycznych Clio II 1,6 16 V ma 9,6 s od 0 do 100 km/h ,a Megane I z tym silnikiem 9,8 s od 0 do 100 km/h .Clio II wcale nie jest takie lekkie .Clio z silnikiem 1,6 16V waży tyle co Golf III z silnikiem 1,6 .
Samemu stoperem to niemiarodajny pomiar bo przy wciśnięciu start po puszczeniu sprzęgła to już możesz mieć kilka km/h w momencie wciśnięcia start ,a setka na budziku to może w rzeczywistości być 97 km/h ,a jak jeszcze wskazówka nie jest idealnie na setce tylko lekko przed to jeszcze mniejsza prędkość w rzeczywistości.
PS. Wersja po liftingu też ma 107 KM .110 KM pojawiło się w trójce.
Sortuj według: najstarszych / najnowszych / najlepszych

Inne odpowiedzi:

Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[03.09.13, 20:08]
Głosuj za 63% Głosuj przeciw 38% (10 - 6)
gość
tez mam takie clio w fajnej wersji Sport z 2003r czyli po licie, moja ma 110KM, przed liftem było chyba 107 i nie było zmiennych faz, moja pali ok 7.3 a noge mam dość ciężką, a miescie nie wiem bo zadko jezdze, ale dojazdy do pracy, krókie odcinki i but wiec uważam że to spalanie jest ok. Moja ma poniżej 9 stoperem mierzone do 100kmh, klimatronik, 6poduszek, połskóre i inne gadzęty, wdzięczne autko;)
pociesze cię że 1.4 98KM pali tyle samo
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 10:42]
Głosuj za 70% Głosuj przeciw 30% (14 - 6)
gość
gość
tez mam takie clio w fajnej wersji Sport z 2003r czyli po licie, moja ma 110KM, przed liftem było chyba 107 i nie było zmiennych faz, moja pali ok 7.3 a noge mam dość ciężką, a miescie nie wiem bo zadko jezdze, ale dojazdy do pracy, krókie odcinki i but wiec uważam że to spalanie jest ok. Moja ma poniżej 9 stoperem mierzone do 100kmh, klimatronik, 6poduszek, połskóre i inne gadzęty, wdzięczne autko;)
pociesze cię że 1.4 98KM pali tyle samo
Poniżej 9 s od 0 do 100 km/h ? To chyba chipowałeś.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 10:56]
Głosuj za 60% Głosuj przeciw 40% (9 - 6)
gość
clio ma kolo 9s do 100km bo pamietam ze jak mialem megane z tym motorem to dane fabryczne mowily o 9,7s a byla ciut szybsza. takze clio z 200kg mniej pewnie tak ma
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 12:15]
Głosuj za 64% Głosuj przeciw 36% (9 - 5)
gość
jak wspominałem mierzone stoperem ma tyle, nie jakimis przyrządami, zreszta popatrz na youtube że tak właśnie jest, 1.4 98km ma ok 10. Clio 2 jest leciutkie, 1.4 75km w biednej wersji waży 970kg, bogate 1.6 chyba 1100
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 13:00]
Głosuj za 76% Głosuj przeciw 24% (16 - 5)
antyancymon
Wg danach fabrycznych Clio II 1,6 16 V ma 9,6 s od 0 do 100 km/h ,a Megane I z tym silnikiem 9,8 s od 0 do 100 km/h .Clio II wcale nie jest takie lekkie .Clio z silnikiem 1,6 16V waży tyle co Golf III z silnikiem 1,6 .
Samemu stoperem to niemiarodajny pomiar bo przy wciśnięciu start po puszczeniu sprzęgła to już możesz mieć kilka km/h w momencie wciśnięcia start ,a setka na budziku to może w rzeczywistości być 97 km/h ,a jak jeszcze wskazówka nie jest idealnie na setce tylko lekko przed to jeszcze mniejsza prędkość w rzeczywistości.
PS. Wersja po liftingu też ma 107 KM .110 KM pojawiło się w trójce.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 20:21]
Głosuj za 50% Głosuj przeciw 50% (8 - 8)
gość
fabryczne dane są dopiero nie miarodajne bo przeważnie mierzone na hamowni w fabryce, ja miałem w zyciu kilkanaście francuzów, obecnie mam megane, peżota i klio o którym wspominałem jezdzi zona, nie mam filmiku z clio ale prosze sobię luknąć na inne moje francuzy i zmierzyc na filmiku ile do setki, każdy ma duzo lepsze wyniki od fabrycznych, np megane coupe nieco ponad 7.5s ze starym silnikiem 8v, czy 9.5s peżot 1.6 HDi
http://www.youtube.com/watch?v=P41RLl5m_64
http://www.youtube.com/watch?v=MU61BCcjY-E

clio 75KM które fabrycznie niby ok 13sek tu niecałe 11
http://www.youtube.com/watch?v=2pr3nyq8zJ8
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 21:39]
Głosuj za 54% Głosuj przeciw 46% (7 - 6)
antyancymon
Zrobił się offtopic o osiągach ,a miało być o spalaniu .
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[04.09.13, 22:03]
Głosuj za 67% Głosuj przeciw 33% (10 - 5)
antyancymon
Jest jeszcze jeden na zweryfikowanie faktycznego przyspieszenia.
Sprawdzenie czy dasz rade na danym odcinku drogi rozpędzić się do 100 km/h.
Np. tą Meganką co niby przyspiesza 7,5 s od 0 do 100 km/h
s=1/2*a*t^2
7,5 s od 0 do 100 km/h daje nam a=3,7 m/s^2
s=1/2*3,7*7,5^2
s=104 m
Sprawdź czy 104 metry drogi wystarczy żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[06.09.13, 20:18]
Głosuj za 72% Głosuj przeciw 28% (13 - 5)
gość
antyancymon
Jest jeszcze jeden na zweryfikowanie faktycznego przyspieszenia.
Sprawdzenie czy dasz rade na danym odcinku drogi rozpędzić się do 100 km/h.
Np. tą Meganką co niby przyspiesza 7,5 s od 0 do 100 km/h
s=1/2*a*t^2
7,5 s od 0 do 100 km/h daje nam a=3,7 m/s^2
s=1/2*3,7*7,5^2
s=104 m
Sprawdź czy 104 metry drogi wystarczy żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h

myśle że łątwiej i prościej będzie jak po prostu włącze w smartfonie programik mierzący GPS, robiłem tak ale nie w megance, tylko w nowszych francuzach poprzez złącze OBD2 i program torq oraz czytnik bluetooth, wychodziło ok 0,5s gorzej na GPS, było przy 100 na liczniku w peżocie realne 97, a w citroenie 99, citroen słynie z najdokłądniejszych liczników na świecie, te cyfrowe rozgramiaja wszystkie inne auta w testach dokłądnoci, nie wiem skąd to sie bierze ale zawsze mam od 1 -kilku km/h różnicy z GPSem
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[07.09.13, 00:20]
Głosuj za 54% Głosuj przeciw 46% (7 - 6)
gość
Test czy dasz radę Peugeotem 1.6 HDI osiągnąć 100 km/h na budziku po 132 metrach od startu (albo 100 km/h w GPSie po 139 m od startu) rozwiał by wszelkie wątpliwości.
12
© 2009-2017 MotoSOS.pl / Grupa Wirtualna Polska