gazik.pl

Zadaj pytanie »
gość
Pytanie zadaje: Miko [10.05.12, 12:48]
Zgłoś » 20 odpowiedzi

Przybywający olej

Witam,
Mam mały problem z moim autkiem. Zauważyłem ostatnio że po przejechaniu ok 2tyś km przybyło mi w misce olejowej jakieś 4 setki oleju. Nie wiem czo może być przyczyną. Dodam że nie ma żadnych wycieków na silniku. W zbiorniku płynu chłodniczego nic mi nie ubyło. Z tłumika nie widać żadnego dymu. Wszystko wydaje się być ok, a jednak niepokoi mnie ta zwyżka oleju. nie umiem sobie tego wytłumaczyć. Dodam że moje autko to altea 2,0 TDI z 2007 roku. Silnik BMM, posiada PDF.

Najlepsza odpowiedź:

gość
cytuj » zgłoś »
[10.05.12, 14:05]
Głosuj za 67% Głosuj przeciw 33% (8 - 4)
nikt
do oleju dostaje sie paliwo przez wytarte gniazda pompowtryskow (zazwyczaj) lub peknieta glowice (tez sie zdarza) lub przez pierscienie tlokowe (raczej nie- no chyba, ze jezdzisz na krotkich dystansach) tak czy inaczej naprawa bedzie kosztowna:(
Sortuj według: najstarszych / najnowszych / najlepszych

Inne odpowiedzi:

Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 11:25]
Głosuj za 75% Głosuj przeciw 25% (3 - 1)
Lebieto
Miko
W najgorszym wypadku wymienię głowicę na nową:) Co prawda koszt spory ale będę miał pewność że nic mi w niej już w niej nie siądzie tak szybko. Poza tym będę mógł spokojnie podkręcić trochę ten silnik. Zmiana samochodu... można, tak by nakazywał zdrowy rozsądek, ale chyba mniejszy koszt wymiany głowicy niż kolejny raz szukać czegoś co nadaje się do kupna (sprzedać i kupić coś nowego to też są spore koszty). Jak rok temu szukałem to był istny szrot który sprzedawcy chcą wepchnąć ludziom do kupna.
Wszystko w porządku! To przez system dopalania sadzy, dodam że u Ciebie i tak działa w miarę poprawnie... Słyszałem o przypadkach gdzie trzeba było wymieniać olej już przy 5tyś. km. Sadza pali się przy temperaturze 600-800 stopni, żeby to uzyskać w filtrze musi się znaleźć dodatkowe paliwo które dopala sądzę, część on trafia do miski olejowej:-) Więc nie słuchaj gimnazjalistów i nie martw się na zapas. Dodam że to "ekologiczne" rozwiązanie podnosi spalanie w chwili dopalania nawet kilkakrotnie spalanie, a sam filtr ma trwałość mocno ograniczoną, zwłaszcza w mieście gdzie nie ma szans przepalić filtra.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 11:55]
Głosuj za 67% Głosuj przeciw 33% (2 - 1)
gość
Potwierdzam. Znajomy kupił Superba z tym silnikiem i zmienia olej co 5 tys km. Nie przybywa Ci oleju silnikowego, tylko napędowego. Nie zauważysz tego, ale parametry tej mieszanki będą coraz bardziej się osłabiać aż uszkodzisz silnik. Po prostu - wymieniaj olej o wiele częściej niż Ci się wydaje że powinieneś i tyle. No i wypalaj filtr jak pokaże Ci się ikonka.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 13:20]
Głosuj za 67% Głosuj przeciw 33% (2 - 1)
Miko
Jeśli to prawda to trochę się uspokoiłem. Jadę wymienić olej (przy okazji sprawdzę silnik) i już zaczynam szukać warsztatu który mi bezpiecznie usunie ten szmelc ekologiczny z auta i zmieni soft aby komputer nie zgłupiał. Zastanawiam się czy przy okazji nie wszczepić mu kilka koników więcej w pakiecie z usunięciem PDF-a. Ktoś może coś słyszał na ile jest to bezpieczne? I nie chodzi mi o wyścigi na drodze tylko w miarę bezpieczne wyprzedzanie na drodze i polepszenie komfortu jazdy dzięki temu.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 14:13]
Głosuj za 29% Głosuj przeciw 71% (2 - 5)
gość
Widze, że na forum jest coraz wyższy poziom merytoryczny. Paliwo z filtra DPF trafia do miski olejowej? Interesujące, naprawdę.

Objawy jakie opisuje Miko to na 100% pęknięta głowica, to charakterystyczne przy 2.0 TDI.
Wymiana głowicy na nową pomoże na chwilę - nowa też wkrótce pęknie. Może prędzej, może później, ale tego i tak nie unikniesz. Rób jak chcesz.

Podnoszenie mocy w tym silniku to gwarancja jego wymiany w ciągu kilku-kilkunastu tysięcy kilometrów, ale nie głowicy, tylko całości. Korbowody wyjdą bokiem przez blok i się skończy sen o cudownym 2.0 TDI.

Sprzedaj to jak najszybciej, kup cos z normalnym silnikiem, a nie największą kompromitacją XXI wieku.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 14:28]
Głosuj za 67% Głosuj przeciw 33% (2 - 1)
gość
gość
Widze, że na forum jest coraz wyższy poziom merytoryczny. Paliwo z filtra DPF trafia do miski olejowej? Interesujące, naprawdę.

Objawy jakie opisuje Miko to na 100% pęknięta głowica, to charakterystyczne przy 2.0 TDI.
Wymiana głowicy na nową pomoże na chwilę - nowa też wkrótce pęknie. Może prędzej, może później, ale tego i tak nie unikniesz. Rób jak chcesz.

Podnoszenie mocy w tym silniku to gwarancja jego wymiany w ciągu kilku-kilkunastu tysięcy kilometrów, ale nie głowicy, tylko całości. Korbowody wyjdą bokiem przez blok i się skończy sen o cudownym 2.0 TDI.

Sprzedaj to jak najszybciej, kup cos z normalnym silnikiem, a nie największą kompromitacją XXI wieku.

Doucz się przed napisaniem. Takie przypadki są często spotykane - jeśli przerwie się proces dopalania sadzy w filtrze DPF, to skutkiem tego jest właśnie rozrzedzanie oleju silnikowego olejem napędowym. Tak jak napisał Lebieto i kolega niżej.

Inna sprawa, że 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach faktycznie są do bani - na CommonRailu już lepsze, choć i tak nie ma co liczyć na takie koszty użytkowania jak w 1.9 TDI.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 21:25]
Głosuj za 100% Głosuj przeciw 0% (2 - 0)
gość
Przyczyna najprawdopodobniej jest przerwanie wypalania DPF i zmieszanie niespalonego paliwa z olejem. Szczegolnie prawdopodobny jest taki scenariusz jesli auto uzytkujesz na krotkich dystansach i w miescie, a malo do szybkiej jazdy ze stala predkoscia "autostradowej" bo tylko taka zapewnia bezproblemowe wypalenie sadzy w DPFie. Silnik ze 140 wyjsciowej mocy (na hamowni i tak zwykle pokazyje 10 - 15 KM wiecej w prezencie od VW mozna bezpiecznie podniesc do 170 - 180 KM. Najlepsza i najbezpieczniejsza opcja dla sprzegla i skrzyni biegow jest taki program ktory najwieksze przyrosty mocy daje powyzej 2000 RPM, czyli mamy silnik ktory przy normalnej, delikatnej jezdzie pracuje jak na fabrycznym programie i mocy, a gdy potrzebujemy lepszych osiagow i wyzej krecimy do zmiany biegu wtedy daje dodatkowe KM i Nm.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[11.05.12, 23:08]
Głosuj za 25% Głosuj przeciw 75% (1 - 3)
Midas
Kolego, skoro przybywa ci oleju to masz kurę znoszącą złote jajka. Jeździj jak najwięcej i sprzedawaj nadmiar oleju na targu. A nalepki na butelki rób w PDFie bo napisałeś ze masz.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[12.05.12, 00:08]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 100% (0 - 1)
gość
Midas
Kolego, skoro przybywa ci oleju to masz kurę znoszącą złote jajka. Jeździj jak najwięcej i sprzedawaj nadmiar oleju na targu. A nalepki na butelki rób w PDFie bo napisałeś ze masz.

Szkoda ze to nie passat 1.9 w tedeiku, wtedy dalby rułke z baku do miski olejowej i normalnie perpetum mobile:D
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.05.12, 00:04]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
nikt
faktycznie sadza w filtrze DPF jest wypalana dodatkowa dawka paliwa ale ktos tu opisuje dlednie dzialanie tego mechanizmu. w grupie VW inaczej niz np.: w jaguarze,ktory mial problem z reklamacjami na przybywanie oleju dodatkowa dawka paliwa jest podawana przy sprzyjajacych warunkach a wiec podczas jazdy oczyszczajacej ktora nie wystepuje w cyklu miejskim wlasnie po to by paliwo nie trafialo do oleju. problem jest odwrotny filtr zapycha sie przez brak jazdy oczyszczajacej i dlatego ludzie wycinaja filtry. DPF z pewnoscia nie jest przyczyna problemu.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[15.05.12, 08:17]
Głosuj za 100% Głosuj przeciw 0% (1 - 0)
Miko
I... skończyło się na strachu. Silnik został prześwietlony, nic niepokojącego się nie dzieje. Wystarczyło wypalić DPF, wymienić olej i można jeździć. Zrobiłem 500 km i nic nie przybywa. Tym razem wyszło że namieszała ekologia. Przynajmniej nauczyłem się jak wypalać suchego DPF-a:) I że trzeba to robić regularnie co ok. 1000km żeby nie było takich niespodzianek. Wszystkim dziękuję za opinie, mniej trafne i te trafione.
12
Zadaj pytanie (potrzebujesz tylko 30 sekund)

Opcje pytania

Pytania użytkownika: gość

© 2009-2014 MotoSOS.pl / Grupa Wirtualna Polska