gazik.pl

Zadaj pytanie »
kostek44a
Pytanie zadaje: kostek44a [12.02.10, 22:13]
Zgłoś » 16 odpowiedzi

Zerwany pasek rozrządu

W jaki sposób działa zabezpieczenie silnika,przed uszkodzeniem,po zerwaniu paska rozrządu.

Odpowiedzi autora:

  1. Moja edukacja motoryzacyjna zakończyła sie na silniku "polonezowskim".Współczesne silniki(samochody)są tak nafaszerowane elektroniką i różnymi "nowinkami" technicznymi,że laikowi trudno jest w garażu(na ucho) dokonać prawidłowej diagnozy. Samodzielna naprawa będzie czasochłonna ,a czasami może poczynić większe spustoszenia niż zerwany pasek.
    czytaj więcej

Najlepsza odpowiedź:

gość
cytuj » zgłoś »
[12.02.10, 23:34]
Głosuj za 100% Głosuj przeciw 0% (3 - 0)
gość
Nie ma żadnych zabezpieczeń. W jednych silnikach powstaje prawdziwe spustoszenie innym nic się dzieje. Te drugie nazywa się potocznie bezkolizyjnymi. Zasady nie ma ale zakłada się, że kolizyjne są 16V i wysokoprężne. Opinię weryfikuje niestety najczęściej zerwany pasek.
Jeśli już mówimy o zabezpieczeniu to najlepszym jest łańcuch rozrządu ;)
Sortuj według: najstarszych / najnowszych / najlepszych

Inne odpowiedzi:

Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[12.02.10, 23:02]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
A.dam
ojjj to zalezy w jakim samochodzie najgorsze to silnikniemal do remontu l a co do zabezpieczenia nie ma czegos takiego, po prostu przestrzegac okresów/przebiegu km/ kiedy nalezy wymienic pasek rolki napinacze.Rózne przebiegi przy róznych silnikach - wiec sprawdzic w serwisie lub instrukcjii obsługi po ilu km sie wymienia WARTO BO to kosztowna naprawa
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[12.02.10, 23:34]
Głosuj za 100% Głosuj przeciw 0% (3 - 0)
gość
Nie ma żadnych zabezpieczeń. W jednych silnikach powstaje prawdziwe spustoszenie innym nic się dzieje. Te drugie nazywa się potocznie bezkolizyjnymi. Zasady nie ma ale zakłada się, że kolizyjne są 16V i wysokoprężne. Opinię weryfikuje niestety najczęściej zerwany pasek.
Jeśli już mówimy o zabezpieczeniu to najlepszym jest łańcuch rozrządu ;)
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[13.02.10, 18:00]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
Najlepsze zabezpieczenie to 5 tys,zł na koncie na poczet naprawy po kolizi,z tego co wiem to tylko silniki opla są bezkolizyjne,1.4 1.6 1,8 i 2.0 wszyskie 8 zaworowe i montowane w starszych modelach astra,wectra,omega,calibra-w nowszych niema szans ze po zerwaniu paska założymy nowy i pojedziemy dalej-z reguły krzywi sie zawór albo nawet kilka po dziury w tłokach włacznie co pierwszym przypadku mozemy jeszcze wymienic głowice ale w drugim to najlepiej kupic inny,uzywany silnik bo napewno dużo mniej nas to wyniesie niż remont,kupowac auta na łańcuszku lub przetsrzagac terminowych wymian paska z tym ze lepiej to robic dużo wczesniej niż producent przewiduje,uzywac dobrych jakosciwo pasków i rolek i wymiane powierzyc profesjonaliscie.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[13.02.10, 18:14]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
kostek
Dzięki wielkie.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[13.02.10, 19:17]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
Czesto sie zdarza ie pasek sie rwie przy rozruchu,wtedy szkody sa male,moze giecie popychacza zaworowego.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.02.10, 11:32]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
Ja miałem punto z silnikiem bezkolizyjnym ale mimo to po 8latach użytkowania wolałem wymienić pasek
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.02.10, 13:52]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 100% (0 - 7)
gość
Kiedyś poszedł mi pasek w fiacie uno 1.0l ale całe szczęście nic sie nie stało.
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.02.10, 14:37]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
gość
Nie ma żadnych zabezpieczeń. W jednych silnikach powstaje prawdziwe spustoszenie innym nic się dzieje. Te drugie nazywa się potocznie bezkolizyjnymi. Zasady nie ma ale zakłada się, że kolizyjne są 16V i wysokoprężne. Opinię weryfikuje niestety najczęściej zerwany pasek.
Jeśli już mówimy o zabezpieczeniu to najlepszym jest łańcuch rozrządu ;)

ale nie w VITO :0)
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.02.10, 14:52]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
gość
Kiedyś poszedł mi pasek w fiacie uno 1.0l ale całe szczęście nic sie nie stało.


a kto ci powiedział,że bezkolizyjny to taki w którym nie wymienia sie paska? hehe
Awatar użytkownika
link » cytuj » zgłoś »
[14.02.10, 14:53]
Głosuj za 0% Głosuj przeciw 0% (0 - 0)
gość
gość
Ja miałem punto z silnikiem bezkolizyjnym ale mimo to po 8latach użytkowania wolałem wymienić pasek


a kto ci powiedział,że bezkolizyjny,to taki w którym nie trzeba wymieniać paska? hehe
12
Zadaj pytanie (potrzebujesz tylko 30 sekund)

Opcje pytania

Pytania użytkownika: kostek44a

© 2009-2014 MotoSOS.pl / Grupa Wirtualna Polska